راهکارهای انتخاب لوگو دانستن راهکارهای انتخاب لوگو مناسب برای کسب و کار خود شما را به مسیر درستی هدایت می کند که میتوانید بهترین لوگو را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. اگر در ح

راهکارهای انتخاب لوگو

دانستن راهکارهای انتخاب لوگو مناسب برای کسب و کار خود شما را به مسیر درستی هدایت می کند که میتوانید بهترین لوگو را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. اگر در حال حاضر این مقاله را مطالعه میکنید، و در آینده نه چندان دور قصد راه اندازی یک کسب و کار بزرگ یا کوچک و یا یک شغل جانبی دارید و سوال های فراوانی به ذهن شما خطور کرده است، پرسش هایی از قبیل «آیا واقعا این کسب و کار من به لوگو احتیاج دارد ؟ » و یا « چطور میتوانیم لوگوی مناسب کسب و کار خود انتخاب و طراحی کنم ؟ » خواندن این مطلب به شما کمک های زیادی خواهد کرد تا شما را از سردرگمی خلاص شوید و لوگو کسب و کار خود را به بهترین نحو انتخاب و طراحی کنید تا با قدرت وارد بازار کار شوید.

 

با دانستن راهکارهای زیر میتوانید بهترین لوگو برای خود انتخاب کنید:

 

1- از پیرامون و اطراف خود الهام بگیرید.

اولین گام جهت انتخاب لوگو داشتن ایده و طرح مناسب و متناسب با کسب و کار شماست. بنابراین از طریق اندیشه ها تجربیات جدید ذهن خود را پرورش دهید. هر چیزی که فکر میکنید برای شما موثر است استفاده کنید. میتوانید پیاده روی کنید و از طبیعت الهام بگیرید. به طور خلاصه از هر چیزی که شما را برای رسیدن به ایده مناسب راهنمایی میکند تا انتخاب لوگوی زیبا داشته باشید استفاده کنید.

 

2- رقبای کسب و کاری خود را آنالیز کنید.

در وب سایت و شبکه های اجتماعی جستجو کنید و آنچه که به شما مربوط می باشد رو بررسی کنید.رقبای خود را بشناسید. نه تنها اینکه که لوگوی آنها را بررسی کنید. در شیوه طراحی لوگو، نوع المان های استفاده شده در لوگو آنها و نوع خاص و خلاقیت طراحی لوگو آنها و به نقاط ضعف این لوگوها فکر کنید و به علایق مشتری فکر کنید که چه چیزی در روی این لوگو می بایست باشد تا لوگو مشتری پسند باشد. تمام این مواردی که در این مقاله گفته میشود به ارتقای درک شما از برند و لوگو و همچنین استراتژی بازاریابی در آینده کمک خواهد کرد. و نقاط قوت و ضعف رقبای خود را پیدا میکنید و از آگاهی به سود خود استفاده میکنید. در انتخاب لوگو به طور مستقیم از رقبای خود کپی نکنید، فقط جنبه های جذاب و مثبت لوگو آن را پیدا کنید و استفاده کنید.

 


این مطلب را از دست ندهید: تاثیر لوگو در جلب توجه مشتریان


 

3-یک مفهوم خاصی را در لوگو خود قرار دهید.

هدف اصلی از طراحی لوگو تجاری ایجاد پیوند به یاد ماندنی با برند شماست. بنابراین در انتخاب لوگو خود همیشه طرحی را انتخاب کنید که با محصول و با شرکت و فعالیت شرکت شما متناسب باشد. تمامی کلمات و لغاتی را که میخوانید و به ذهن شما میرسد.به عنوان مثال اگر میخواهید برای جواهرات لوگو انتخاب کنید. کلماتی مانند فیروزه ای، سنگ های قیمتی، زیبایی، منحصر به فرد، زنانه، باشکوه، زیبا و ... فکر کنید و همه اینها را یادداشت کنید.در این صورت یک هسته معنایی برای طراحی شکل میگیرد و برای انتخاب لوگو و طراحی لوگو میتوانید از این هسته معنایی استفاده کنید.

 

4- نوع مناسب و متناسب از لوگو را بری کسب و کار خود انتخاب کنید.

گاهی وقتها سوال ساده ای مانند « برای کسب و کار و فعالیت خود چه نوع لوگوی را انتخاب کنم؟ » می تواند یک کارآفرین و صاحب شرکت را دستپاچه کند جواب شما در این حالت می تواند این باشد که « می خواهم یک لوگو جذاب باشد » هرگز چنین اشتباهی را مرتکب نشوید. کمی وقت صرف کنید مطالعه کنید و در اینترنت به دنبال لوگو های مناسب خود بگردید و در حال تحلیل رقبای خود باشید.

 

برای انتخاب لوگوی مناسب به نکات زیر توجه کنید:

  • لوگو نماد: مانند (شکل تیک در لوگوی نایک و یا شکل سه خط در لوگوی آدیداس و یا نماد سیب گاز گرفته در لوگوی اپل) در لوگو ها این نمادها و تصاویر نیاز به ترجمه شدن ندارند و اگر می خواهید کسب و کار خود را در سطح جهانی گسترش دهید برای فعالیت شما چنین لوگوهای مناسب هستند. همچنین این لوگوها برای انتقال یک مفهوم خاص یا یک حس خاص به مخاطب را به دنبال دارد و این نوع لوگو ها بسیار مفید خواهند بود.

 

  • مونوگرام: حرف اول کلمات خاص که به صورت یک لغت جداگانه در می آیند مانند لوگوی CNN و یا ناسا طراحی این نوع لوگو برای کسب و کارهایی که دارای اسامی طولانی یا چندین مالک مانند برند hp دارند مفید هست مونوگرام یکی از موثرترین ابزارهای برند سازی و طراحی لوگو و همچنین انتخاب لوگوی مناسب برای کسب و کار شما و نیز بازاریابی است و همچنین نوسازی چنین لوگوهایی بسیار ساده است و این لوگوها گزینه مناسبی برای انتخاب برند و طراحی لوگو برای استارتاپ های تازه هست.

 

  • لوگو تایپ: مانند لوگوی شرکت سامسونگ یا شرکت مارشال این روش بهترین روشی است برای شرکت هایی که تازه وارد بازار کار شده اند  و همچنین برای شرکت هایی که اسم طولانی ندارند مناسب است و اگر اسم شرکت شما طولانی تر است ۶ یا ۷ کاراکتر باشد به نظر من این روش برای شما مفید نخواهد بود البته این نکته به بازار هدف شما نیز بستگی دارد.

 

5-به گرایش های عمومی و مد روز حال حاضر توجه کنید.

در طراحی لوگو همیشه انتخاب‌های مطمئنی وجود دارد اما اگر سعی می کنید یک لوگوی خوب برای کسب و کار خود داشته باشید و به بهترین شکل در ذهن مشتریان خود باقی بمانید سعی کنید از آخرین مدل های روز طراحی لوگو کسب و کار اطلاعات کسب کنید برای نمونه ممکن است رنگهای جلب توجه کننده ای مانند قرمز و بنفش پررنگ امتحان کنید و رنگ مورد نظر و خواست کسب و کار خود را پیدا کنید و تغییراتی را روی لوگوی خود انجام دهید.

 

6-پایه قرار دادن طرح های اولیه خود.

اگر طرح های اولیه خود را پیدا کردید حتماً آنها را در جایی ثبت کنید یا طراحی کنید و شما هرگز نخواهید دانست که چه ایده هایی در چه زمانی برای انتخاب لوگوی مناسب کسب و کار خود چه زمانی به ذهن شما خطور خواهد کرد که باعث انتخاب بهترین طرح برای طراحی لوگوی خود خواهد شد.

 

7- سفارش طراحی خود در شرکت‌های معتبر طراحی.

سپس وقتی که طرح خود را انتخاب کردید و به یک نتیجه مشخصی در شکل دهی لوگوی خود رسیدید طرح خود را برای طراحی کامپیوتری به شرکتهای معتبر طراحی سفارش دهید که هم هزینه کمتری بابت طراحی شما بگیرند و هم کیفیت کاری آنها بهتر باشد در اینترنت سایت های زیادی هستند که در این زمینه فعالیت می کنند و سایت آریا لوگو نیز یکی از این سایت های معتبر در زمینه طراحی گرافیک می باشد که می تواند در این زمینه به شما خدمت رسانی بکند هم هزینه کمتری برای طراحی لوگو در سایت آریا لوگو می پردازید و هم کیفیت بهتر و خلاقیت بیشتری طراحی شما انجام خواهد شد.

به محض اینکه طراحی لوگو شما تمام شد لوگوی خود را روی صفحه پروفایل خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و نظر دیگران و فامیلها و دوستان را درباره لوگوی خود بخواهید و بگویید که به شما بگویند چه چیزهایی نیاز دارد تغییراتی نیاز دارد چه چیزهایی باید روی آن لوگو اضافه شود آیا با طراحی سایت شما هماهنگی دارد تنها در این صورت از لوگوی خود استفاده کنید که از کار خود اطمینان کامل داشته باشید و در مورد طراحی لوگوی کسب و کار خود به هیچ وجه عضله نداشته باشید به خاطر داشته باشید که لوگوی شما موفقیت شما را در چند سال آینده تهیه خواهد کرد بنابراین وقت کافی برای انتخاب این لوگو بگذارید.

 


این مطلب را از دست ندهید: تاثیر لوگو در جلب توجه مشتریان


 

لینک های مفید برای شما:

 

آریا لوگو | طراحی لوگو ارزان و حرفه ای

نویسنده مقاله : مهدی نصرتی مدیر سایت

www.aryalogo.com